Jump to content
Sign in to follow this  

KSi article contents authored

Contents written by Konzole Slovenija authors

Life is Strange - Episode 3 - Chaos Theory

Če sta do sedaj obe epizodi navdušili, pa je to žal prva, ki je razočarala (hint: vseeno beri dalje, ker konec je pa najboljši do sedaj! ).
 

 
Kaj naredi to epizodo tako nezanimivo in dolgočasno? Tole:
Lokacije so že vse videne (razen bazena), enako velja za osebe. Tudi samo dogajanje je nezanimivo z (vsaj na prvi pogled) nič pomembnimi odločitvami. Ugank praktično ni, samo par krat zavrtiš čas nazaj in je vse rešeno. Niti glasbenih vložkov ni, tako kot pri prejšnjih dveh epizodah.
Resnično čisto nič novega ali zanimivega se ne zgodi in to po moje uniči celotno epizodo.
 
Skratka res zelo dolgočasna epizoda, ki se vleče zelo dolgo. Začne pa se takole:
Pozno zvečer v dijaškem domu...

LED lučka na mobitelu pride vedno prav (tudi v igrah)
 
Čas za raziskovanje na lastno pest, ker odgovorni ne opravljajo svojega dela:

Chloe like a boss
 
Po napornem raziskovanju paše malo zaplavati:

Ja, tudi film Jaws je omenjen v dialogu.

 
Pri Chloe doma:

BFF pic!

 
Čas za razmišljanje:

 
Ponovno raziskovanje pri najljubši zajtrkovalnici:

 
Nazaj v dijaški kampus:

 
In ko že veš da se epizoda bliža koncu in ker je tako slaba se konca že veseliš. Nato pa Max odkrije novo moč! Kar naenkrat se pojavi kontra efekt: epizoda postane zanimiva! Tale nova moč se začne zelo dobro ujemati z dogajanjem pred tem. In ko preigraš zadnji prizor, se zavrti filmček:
 

 
Konec tako močno obrne vse na glavo, da je čisto mind blowing. Karkoli več povem bo spoiler, tako da kar sami preigrat in videt.
Po videnem nato hočeš igrati dalje in izvedeti več, ampak ne moreš, ker se epizoda žal konča.
 
Torej edina zanimiva zadeva je tale konec. Le ta fenomenalno premeša karte za naprej in je rešilna bilka epizode.
 
Čakam...

 
PS: Preveč zalivanja škodi rožam.
 

Zanimalo me je tudi kako se igra odvija glede na prejšnje odločitve in sem malce poškilil na YT. Zadeva je enaka kot pri Telltale igrah (The Walking Dead, The Wolf Among Us,...). V igri imaš občutek kot da bistveno vplivaš na potek dogajanja, čeprav v resnici ne. Zgodba poteka popolnoma enako, samo določeni detajli in predvsem dialogi se spremenijo. Tako da ponovno igranje nima nekega smisla.

Life is Strange - Episode 2 - Out of Time


 
Odlično nadaljevanje serije! Je bolj temačna epizoda z bolj težko tematiko, kar nakazuje že barva v meniju.

 
Na začetku je povzetek prejšnje epizode, da se sploh spomniš o čem se je šlo. Nujna zadeva za vse te epizodne oblike iger.
 
Nato pa se začne... s cutsceno in glasbo. In to ponovno zelo dobro glasbo!
>http://youtu.be/aNYjOVo5IEw?list=PLaSQREdOVdpKy-_rlzy_0hVB2hHhKYC2W
 
Glasba je res odlična! In kako dobro so jo vpeljali v igro. Ena najboljših implementacij v igrah. V cutsceni začne igrat glasba in ko je cutscene konec le ta lepo preide kot da se predvaja na radiu v sobi. In ta prehod je noro dobro narejen. Prvotno je glasba prostorsko nelocirana (klasični stereo), nato pa se izvede prehod, da točno veš od kod v prostoru prihaja. Že v prvem delu mi je bila slična implementacija zelo všeč in tudi tokrat niso razočarali.
 
No, če je glasba odlična, pa je lip-sync ponovno obupno zanič. Žal je bilo povedano da v tej sezoni ni za pričakovati izboljšav: KLIK! Škoda.
 
Tako kot v prejšnji epizodi, tudi tokrat touchpad na DS4 odpre "Maxov meni":
njen osebni dnevnik
osebe v igri s kratkimi opisi
fotografije ki jih zajemaš skozi zgodbo (veljajo kot trofeje)
Hinti pri fotografijah. Gre za predoglede fotografij, ki jih je potrebno posnet za trofeje.
Cheezzz! najdbe ob raziskovanju
Čemu služijo ne vem točno, jih pa lahko prebiraš. SMSi
Pun intended!
Dnevnik in SMSi sto dobro dopololnilo k zgodbi. Razjasnijo kar ti je morda ušlo, hkrati pa celo povedo še kaj več. Pa še za hinte (kako naprej) v igri sta uporabna.
 
Gledano kot celota, je tale epizoda boljša kot prva. Osebe so že poznane tako da več kdo o kom govori, zgodba se nadaljuje in mističnost je še vedno prisotna ravno v pravšnji meri. Kot glavno prednost te epizode bi izpostavil, da je veliko več dogajanja in manj branja. Predvsem konec izstopa.
 
Where is Rachel?
Mean girls
 
Uganke s previjanjem časa so boljše, žal pa so še vedno preveč osnovne. Bi raje videl malenkost več zahtevnosti/kompleksnosti.
 
Zmotilo me je tudi tole:

Do sedaj še nič nisem čutil vpliva prejšnjih odločitev na potek dogajanja. Imam občutek da kar koli bi izbral bi se zadeva zelo podobno odvijala kot se sedaj. Spet je prisoten samo občutek kot da vplivaš na neko odločitev. Tako kot pri Telltale.
Fora je, da pri Telltale igrah nimaš možnosti zavrteti časa nazaj, zato ne veš kaj se zgodi če izbereš drugo odločitev (razen če ponovno preigraš). Pri Life is Strange, pa mehanika igranja temelji na vrtenju časa nazaj. Tako lahko veliko bolj natančno predvidiš kakšne posledice bo imela katera odločitev.
Prejšnje odločitve niso nikakor bistveno spremenile poteka dogajanja. Par vrstic teksta in obrazna mimika oseb se spremeni in to je to. Nič bistvenega.
Je pa res, da so odločitve v tej drugi epizodi dosti močnejše/večje (vsaj tak občutek dobiš ).
 
Random screens
 
Hkrati pa je to vrtenje nazaj zelo dobra mehnika. Lahko spremeniš svoj odgovor pri dialogih in nato vidiš kako se zadeva drugače odvije. Tako si lahko pri odločitvah vedno izbereš točno ta odgovor, ki tebi najbolj odgovarja. Kljub temu pa odločitve predstavljajo zahtevno odločitev, ker niso popolnoma črno-bele.Škoda edino da pri stranskih dialogih sučeš čas nazaj in izbiraš druge opcije odgovorov in vprašanj, da dobiš morda boljši odgovor. Ampak ga le v redkih primerih dobiš. Večinoma se ponovi prejšnji - že slišan odgovor.
 
No.
Še vedno ni bilo nič povedano zakaj imaš moč previjanja časa nazaj. Spoznaš pa skozi dogajanja malo bolje kako delujejo oz. njihove omejitve.
 
Igra doživi svoj vrhunec pri koncu. Res odlično narejeno. Se počutiš prav nemočnega.

 
Grafični stil je ponovno dih jemajoč. V drugi epizodi so še lepši prizori kot v prvi:
 

Hipsterka s polaroidom.
 
In še čisto nazajdnje: trailerji za to igro so zelo pokvarljivi za dogajanje v igri. Predvsem tale za drugo epizodo. Enostavno pokažejo preveč dogajanja iz igre in potem ni presenečenja. Naslednjega raje sploh ne bom pogledal.
 
Sicer pa kar tako naprej z vedno boljšimi epizodami.
Coming soon...

Life is Strange - Episode 1 - Chrysalis

 
 

Gre za prvo izmed 5ih epizod, z naslovom Chrysalis (fun fact: chrysalis je fancy izraz za bubo metulja).
 
Prvih 30 minut igre sem tako ali tako že vedel na pamet zaradi YT filmčkov trial verzije (objavljeno nekje v zgornjih postih).

 
V tem časi se spoznaš s sila preprosto mehanika igranja. Vsa potrebna navodila so na skromnih treh straneh (več o tem kasneje):

 
Nato je prišlo do trenutka, ko se trial konča in je potrebno kupiti polno igro (posamično ali pa v seasson pass obliki). To je PS4 Store stran, ki se odpre ko želiš kupiti epizodo/seasson pass (enako se zgodi če greš v igri pod "Additional content":
Bravo SonyCE EU.
 
K sreči je na PS4 podprt multitasking in lahko hitro odjadraš na dejansko PS Store delujočo stran igre in nabaviš kar rabiš:

Takoj ko kupiš epizodo/seasson pass, se ti igra odklene in lahko takoj nadaljuješ z igranjam točno od tam kjer se trial konča. Pazite le na to kateri seasson pass nabavite (poglej par postov nazaj)!
 
Kupim seasson pass in po nadaljnjih 1h igranja sem se čisto po resnici povedano, vprašal ali je pravilno da sem nabavil season pass. Prvo uro in pol mi je bilo ZELO dolgčas. Ogromno je raziskovanja in branja (monologi glavne osebe Max in njen dnevnik), akcije in dialogov pa je bore malo, pa še ti kaj so so nezanimivi in (še?)ne vplivajo na potek zgodbe. Oseb je že takoj na začetku (pre)več in vse spoznaš po hitrem postopku, tako da takoj pozabiš njihova imena in obraze. Skratka dolgočasen pristop do osnovnih informacij za nadaljnji potek zgodbe.
No, potem pa se igra naenkrat odpre in te "posrka noter". Več je dogajanja, spoznaš ex-prijateljico in se vse kar počneš se navezuje nanjo - dejanja dobijo nek smisel. Od tu dalje sem pa začel resnično uživati z igranjem.
 

 
Zgodba:

Kar se tiče osnovne zgodbe igre: takoj veš da se bo vse skupaj vrtelo okoli izginule šolarke Rachel. Njeni plakati o izginotju so povsod in vsi dialogi s sosošolci vsebujejo vsaj eno opcijo vprašanja glede Rachel. Skozi igro ne moreš mimo besede Rachel.
Vse skupaj pa je tudi mistično zaradi Maxovih videnj in sposobnosti vrtenja časa nazaj. In sem spet pri gameplayu...
Vrtenje časa nazaj je dobra ideja v takšnih stilih iger z dialogi. Nič ne bi imel proti, če bi jo včasih imel na voljo tudi pri Telltale igrah, da malenkost popraviš svoj odgovor. No, pri LiS pa igra temelji na tej mehaniki. Tako lahko pridobiš dodatne odgovore pri dialogih. V določenih primerih gredo še dalje in se vrtenje časa navezuje celo na uganke, odločitve, trofeje,... celo potek zgodbe.
Upam da bodo odločitve iz te prve epizode igrale pomembnejšo vlogo v prihajajočih delih. Do sedaj so bile bolj tako-tako. Nisem dobil občutka da sem vsaj malo spremenil potek igre. Nekatere odločitve trenutno sploh niso imele smisla in so bile čisto izven konteksta (npr. peticija za nadzorne kamere).
 
Osnovni gameplay in mehanika previjanja časa:
http://youtu.be/u3Wd8YP3lZ8
 
Grafični stil s temi retro filtri mi je zelo všečen, na čase pa izpade kot da sem igral PS3 igro: teksture nizke ločljivosti in pop-up teksture. Nič kaj drastičnega, pa vendar moteče.
 

 
Potem pa še glavni minus kar se grafične podobe tiče: animacija odpiranja ust... KATASTROFA! Kaj so tukaj študirali jaz ne vem.

Fora je, da se vsi dialogi izvajajo z obrazom na blizu. Ustnice se robotsko odpirajo in zapirajo in še to z vidno zamudo glede na zvok dialoga. Skratka čisto razštelano in zame zelo moteče. Ali bi se odločili za dobro sinhronizacijo ali pa za bolj stilizirano animacijo. Takšna kot je sedaj pa je ravno nekje vmes in zame moteča.
 

 
Pohvala gre tudi glasbi v igri:
pa tudi na Spotify se dobi celotna lista: KLIK!
 
 
Zanimivo je kako so implementirali kdaj se začnejo določene sladbe: ko si Max nadene slušalke, ko vklopiš glasbeni stolp,...
 
Aja, potem pa je tukaj še Collectible mode, kjer ne vplivaš na odločitve, ampak je mišljen le da pobereš vse kar se da zbrati. V primeru te igre je to slikati s fotoaparatom. So pa malo tricky, ker tudi če vse preiščeš izpustiš kakšno fotografijo. Včasih ti ponudi opcijo samo kadar si postavljen v pravi smeri.
 

 
Da sem igro preigral sem porabil cca dobre 4h. Poizkusil sem raziskati vse kar se je dalo in iti skozi vse dialoge. Par krat sem tudi spremenil svoje odločitve pri dialogih. Prebral sem vse kar ima Max zapisano v dnevniku (nekakšni povzetki zgodbe in tvojih odločitev).
Na koncu prve epizode se enako kot pri zadnjih Telltale igrah izpišejo tvoje odločitve, ki jih lahko primerjamo s svetom ali prijatelji.
 
Kljub sprva počasnosti igre, mi ni žal nakupa, ker ima nekaj kar te pritegne in komaj čakam drug del. Jaz mislim da bodo z zgodbo odšli v mistične vode.
Drug del bi naj izšel enkrat marca.
Also: Max je hipsterka (vedno uporablja polaroidni fotoaparat) s socialnimi motnjami... kdo hudiča se ne poslovi od svojega najboljšega prijatelja pred odhodom v drug oddaljen kraj.
http://youtu.be/xrfVaPNMCM8?list=PLaSQREdOVdpKy-_rlzy_0hVB2hHhKYC2W
 
×
×
  • Create New...