Skoči na vsebino

Ekskluzivno:The Last of Us [OPIS]


Priporočene objave

  • vrhovni

Ena izmed najbolj pričakovanih iger te generacije konzol je končno pri nas!

 

ccs-803-144776319493_thumb.jpg

 

Tokrat sem imel jaz čast, da kar najbolje spišem in opišem to čudo, ki so ga ustvarili pri Naughty dog-u. Naj kot uvod povem svojo nesrečno zgodbo, ki me je spremljala ob izidu te igre... Tako kot je pri meni že skorajda standard, ni šlo brez zapletov... najprej sem zaradi nesrečnega razpleta okoliščin dobil igro pozneje kot sem s KSi načrtoval. Igro sem nato dobil v petek, na dan uradnega izida igre (14.6.). Kot da to še ni bilo dovolj... takoj ko sem igro vstavil v konzolo, jo zagnal in prišel v glavni meni igre, sem se hitro sprehodil po nastavitvah in nato izbral "new game"... YLOD! Niti prve scene nisem videl, NIČ! Seveda mojemu še staremu PS4 40GB ni bilo več pomoči. K sreči sem lahko plošček na enostaven način dobil iz konzole s pomočjo

, ampak to je tudi vse. Ni bilo druge... hitro sem odšel v najbližjo trgovino in kupil nov PS3 samo da lahko preigram to igro.

 

Pa da preidem k bistvu: igra je več kot upravičila moj novi PS3 nakup. DA, igra je zelo dobra in DA, ocene, ki jih je dobila na spletu so več kot upravičene! To je z lahkoto ena najboljših iger na PS3. Kupi jo! Kljub že prežeti temi zombijev, igra na novo postavi temelje zombi sveta in pokaže koliko prostora je še za izboljšave.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=oMRmuNcr6iU&list=PLpSHgvf8Q2GWWp0dlCXqzn-HbF_W7Cxn4&index=1

 

Igra kot celota je nadpovprečno dobra zaradi tako dobro zbalansiranih vseh elementov v igri. Gameplay je izjemno napet in dober, animacije so gladke, zgodba je napeta, grafika je slin slin, liki imajo "dušo" in se skozi zgodbo razvijajo, okolice so dih pojemajoče, zgodba je dinamična,...To ravnovesje naredi igro tako dobro. Vsak del je do dobra naštudiran da se ujema z žanrom igre: zmes akcije in preživetja. In Naughty Dog je z igro The Last of Us zadel v nulo!

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=5BzXaif9A-E&list=PLpSHgvf8Q2GWWp0dlCXqzn-HbF_W7Cxn4&index=4

 

Če smo pozorni, se začne vse že pred samim igranjem igre. Že pri nalaganju igre, se nam pojavijo ogromni oblaki spor, ki igrajo eno pomembnejših vlog v igri. Kot slabost lahko štejem, da je ta nalagalni čas ob vsakem zagonu igre žal zelo dolg. K sreči pa poskrbi da nalagalnih časov med samim igranjem igre praktično ni!

 

Že po prvih par minutah igranja vidiš, da Naughty Dog res iztiska vso moč iz konzole. Število detajlov je ves čas izjemno veliko. Prostori in okolica kar kipijo od vseh podrobnosti, ki kar same po sebi govorijo zgodbo in te vlečejo k raziskovanju in opazovanju. Enostavno ni prizora, ki bi bil prazen. Določeni prizori te resnično presenetijo in jih niti najmanj ne pričakuješ. Nekateri so tudi takšni ob katerih se samo nasmeješ in jih v miru opazuješ še nekaj sekund.

 

ccs-803-144776319669_thumb.jpg Jesen!

 

Velike in razsežne pokrajine, različni letni časi (jesen, zima, poletje). Med barvami prevladuje rjava s temnimi toni drugih barv, na čase pa postane igra prav lepo kičasto barvna. Impresivni so pogledi v daljavo, visoke stolpnice v mestih, 20 let po epidemiji so mesta zapuščena in propadajo, nekatere stavbe so porušene zaradi bombardiranja vojske po želji preprečitve razširjanja epidemije, narava si vrača odvzeto... rastlinje je preraslo hiše in začelo rasti tudi v stavbah, mesta kljub temu da so zapuščena, še vedno dajejo občutek živosti zaradi vseh teh detajlov.

 

ccs-803-144776319558_thumb.jpg Sončni žarki in jahanje.

 

Vse kar je v igri za videt ima svoj smisel in namen in je z razlogom tam. Razvijalci niso nič prepustili naključju.

 

Igra svetlobe in senc je en velik "WOW!" faktor, ki se samo še stopnjuje skozi igranje in doda zelo veliko k realnosti.

 

ccs-803-144776319652_thumb.jpg

 

Vodni efekti z odsevi so vredni občudovanja. Animacija je tako čudovito narejena, da vse poteka gladko. Ko se približamo višji stopnički, lojtri, mizi lahko nanjo splezamo/stopimo z izjemno gladkimi in neprekinjenimi gibi. Najbolj me je navdušila animacija za skrivanje za zidovi, mizami, kavči,.... Namenskega gumba kot ga vsi poznamo iz igre Gears of War ni. Vse kar moramo narediti je, da se približamo objektu in lik nam s kretnjo roke/telesa ob zid nakaže da je skrit za objektom. Tako zelo enostavno in učinkovito je, da se čudiš da tega ni bilo že prej uvedenega v drugih igrah. Sistem mi ni niti enkrat v celotni igri zatajil, tako da deluje brez problema.

 

Glede same grafike bi lahko še in še nabijal v tri dni, ampak so tukaj drugi strokovnjaki, ki se veliko bolje spoznajo od mene.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=EcOWLQ7Gcck&feature=player_embedded

 

Celotna analiza igre iz vseh možnih plati: grafika, AI, primerjava z Uncharted serijo, pričakovanja za next-gen ... je tukaj: KLIK!

 

Potem so tukaj še takšni manjši detajli, ki so se mi vtisnili v spomin. Sami po sebi niso pomembni, ampak dodajo tisto piko na i oz. nekaj več:

 


  • Ko dežuje in če pogledaš navzgor začnejo kapljice dežja padati na ekran. Ko spet pogledaš naravnost nehajo.
  • Čisto slučajno sem se zaletel v varnostnika. Ta me je udaril in odrinil, ter opozoril, da me sedaj še opozori, kasneje pa ne več. Seveda mi ni dalo miru in sem si mislil spet eno generirano opozorilo, ki ga bo spet povedal ko se še enkrat zaletim v njega, tokrat zanalašč... varnostnik me udari močneje kot prvič, da padem in mi hladnokrvno brez opozorila pošlje kroglo v lobanjo. Game over.
  • Ob prižgani baterijski svetilki/lučki, se baterije sčasoma izpraznijo. Svetlobni snop začne utripati, ti pa s rahlim potresavanjem kontrolerja ponovno oživiš baterije.

 
Takšnih manjših detajlov je v igri ogromno!
[media]http://www.youtube.com/watch?v=-ZJ2C6wAVpg&list=PL3FC85D21ED5849A9&index=6
 
Prvih 15 minut igranja je uvod v zgodbo in nam nakaže začetek epidemije. Že samo po 10 minutah igranja vidiš kako zelo dobro je Naughty Dog želel poudariti realnost preživetja in to na brutalen neusmiljen način... kaos, panika, zmedenost. Polno ljudi teka nevednih po ulicah vstran od nevarnosti, naenkrat več ni sopomoči do človeka, avti se zaletavajo, eksplozije, umiranje,... tudi glavni lik Joel beži od nevarnosti. Igra je tako neizprosna in dobro zasnovana glede samega preživetja, da sem samo zaradi kančka radovednosti umrl, radovednosti med preživetjem pa ni. Z Joelom sem bežal, nakar sem slišal za mano čudne zvoke in kako se mi nekdo približuje. Še vedno v teku proč od nevarnosti se obrnem in posledično tečem počasneje in hopa... sem že mrtev. Seveda naslednjič več nisem gledal kdo/kaj teče za menoj, ampak sem samo tekel naprej s polno hitrostjo neozirajoč se na okolico in dogajanje okoli mene. Tudi v realnosti pri preživetju enostavno ni časa za opazovanje in razvijalci so se tega očitno zelo dobro zavedali. Celo tako zelo, da nas igra ves čas opozarja in ves čas refokusira samo na preživetje. Vse ostalo je postalo od izbruha epidemije dalje popolnoma postranskega pomena ali pa celo neka višja dobrina, ki si jo lahko le določeni privoščijo.
 
Nasprotniki se v grobem delijo na človeške in na okužene.
 
Človeški imajo seveda vse človeške lastnosti. So taktični in ne napadajo brezglavo, ampak zelo dobro uporabljajo zaklon. Imajo različna strelna orožja in molotovke, ki nam pridejo zelo prav, ko jih premagamo.
 
Okuženi so ljudje okuženi z glivo Cordyceps. Gre za glivo ubijalko, ki obstaja v resničnem življenju. Pri žuželkah celo uspe prevzeti nadzor nad mislimi in jih usmeri na mesto, ki je optimalno za rast gliv. Na srečo gliva trenutno uspeva samo na žuželkah...
 
[media]http://www.youtube.com/watch?v=XuKjBIBBAL8
 
Tudi pajki niso imuni na Cordyceps:
ccs-803-144776319477_thumb.jpg Eww...
 
V igri je gliva preskočila tudi na človeka zaradi mutacije in znanstveniki ne zavračajo možnosti, da se enako lahko zgodi tudi v realnosti.
 
Okuženi se delijo v 4 skupine glede na stopnjo okuženosti:
 

  • RUNNERS
    So prva stopnja okuženih, zaradi okužbe jim najprej nastradajo oči, zato slabše vidijo, še vedno pa so zelo podobni ljudem. Zaradi nedavne transformacije imajo še vedno človeške zvoke, njihovo telo se še upira glivi. Njihova glavna prednost je moč v tropu in hitrost.
     
    ccs-803-14477631961_thumb.jpg Derp! Okulist je nujen!
  • STALKERS
    Imajo slab vid, tako kot runnerji in izrazitejšo poraščenost gliv po obrazu. Že ime pove, da imajo veliko bolj taktični pristop napada. Znajo se skriti in žrtev napasti od zadaj.
  • CLICKERS
    Zame zlahka najboljši nasprotnik v celotni igri. So popolnoma slepi, zato jim klikanje edino omogoča razpoznavanje okolice (eholokacija - tako kot netopirji). Ponavadi jih prej slišimo kot vidimo. Zame so bili najnevarnejši in so mi zadali največ smrti. Z njimi se ne bojujemo z ročnimi orožji, saj ponavadi to pomeni takojšnjo smrt. Če smo pri miru nas ne opazijo, takoj ko kaj zašumi pa pomaga večinoma samo beg. Ob zaznanju nasprotnika imajo čudno gibanje telesa in na široko krilijo z rokami. Njihovo "klikanje" je že na daleč srhljiv.
     
    ccs-803-144776319593_thumb.jpg Run you fool!
  • BLOATERS
    So najbolj razviti in posledično najmočnejši in jih ni veliko v igri. Glive imajo po celem telesu in jim služijo kot ščit pred strelnim orožjem. Zahtevajo kar nekaj časa in sposobnosti da jih premagamo.

 

ccs-803-144776319541_thumb.jpg Sam in Ellie

 

"They might still look like people, but that person is not in there anymore."
―Ellie to Sam

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=-ICRQYIoORg&list=PL3FC85D21ED5849A9&index=11

 

Prva stopnja okuženi te hitro obkolijo, saj so hitri in v množici neustavljivi. Klikerji slišijo res zelo dobro in te praktično ob prvem kontaktu ubijejo. Proti nji potrebuješ boljša orožja, kot so bombe, predelano orožje za ročni spopad ali strelno orožje. Ampak vse je tako zelo omejeno. Resursov je zelo malo, nasprotnik pa te zelo hitro premaga. V enem boji z dvema udarcema izgubiš skoraj polovico življenja.
Velikokrat je beg boljši, kot pa spopad, če te je nasprotnik že videl.
Več o okuženih: KLIK!

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=TbO7D9YkP-c&list=PL3FC85D21ED5849A9&index=4

 

Igra te nagrajuje z raziskovanjem in odkrivanjem preko surovin, orožja, metkov, prvih pomoči, tablet za višanje skilov, zobnikov in kompletov orodja za višanje skilov orožja, mini zgodbic,... Več kot odkrivaš, večje možnosti imaš za preživetje, saj si lahko izdelaš več orožja oz. prve pomoči. Pri določenih surovinah izbiraš ali jih boš uporabil za orožje ali raje za izdelavo prve pomoči. Žal je velikokrat potrebno premagati nasprotnika, da sploh lahko raziščemo prostor in pridemo do dobrih nagrad. Težava se pojavi, ko je v sobi 5 klikerjev, tebi pa primanjkuje orožja.
Določena vrata so zaklenjena in jih lahko odpreš le če žrtvuješ svoj primitivni nož narejen iz škarij in lepilnega traku. Seveda se odpiranje teh zaklenjenih vrat vedno obrestuje, ker ti prinesejo večje zaloge orožja in surovin s katerimi lahko zgradiš orožja in zdravila. Težava je le ali si z raziskovanjem že prej nabral dovolj surovin, da sploh lahko izdelaš tak nož, ki ga potrebuješ.
V večjih predelih so sefi polni dobrin, vendar so zaklenjeni. Kodo dobimo z najdbo listka, ki je ponavadi v skrivnejših kotičkih.
Kot dodatek pri raziskovanju, odkrivamo tudi mini zgodbice, kot so na primer poslovilna pisma in dnevniki, ki so jih ljudje spisali.

 

Tako kot drugod, se tudi tukaj glavni del zgodbe pove skozi vmesne prizore (cutscenes). Vmesni prizori so pogosti in narejeni res fenomenalno in to popolnoma vsi. Igra se pri teh prizorih fokusira samo na like, okolico pa zanemari. Likom se močno poveča število detajlov (teksture višjih ločljivosti, vidne rane, odrgnine, gube, umazanija,...), najbolj od vsega pa vpliva na živost likov njihova obrazna mimika in odlični voice acting. Dramatičnost v prizorih je zelo močna. Tukaj enostavno besede izgubijo svoj smisel, saj naredijo krivico.
Prvi takšen prizor, ki ti kar naredi solzne oči je že po 10 minutah igre. Za moje pojme briljantno postavljen prizor, ker ga enostavno ne pričakuješ tako hitro v igri.
Obrazna mimika je vrhunska in ves čas oddaja čustva. Dialogi ne zavlačujejo nekaj v tri dni, ampak so konkretni, na čase pa tudi komični na račun simpatične Ellen Page umm... pardon... Ellie in njenih izjav.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=zf32O9ugBJ8&feature=player_embedded

 

Sama zgodba igre bi rekel da ni nič novega. Glavna lika Joel in Ellie se po čudnem zaporedju dogodkov znajdeta sama skupaj in se odpravita na epsko pustolovščino. Glavna oseba v igri je definitivno Ellie, pa čeprav veliko večino igranja opravimo z Joelom. Da je Ellie osrednji lik priča tudi njena večja izpostavljenost na naslovnici ovitka napram Joellu (glej čisto prvo sliko).
To ni samo igra z zombiji in banditi v apokalipsi... to je igra z zgodbo ki vsebuje izgubo, upanje, prijateljstvo in družino in je postavljena v svet zombijev in banditov v apokalipsi.
Mogoče mi je še največje razočaranje bil konec zgodbe, ker sem ves čas pričakoval nek preobrat, pa ga ni in ni bilo. Ni slab konec, mi je všeč in je zagotovo nadpovprečen, ampak za moje pojme ni tudi nič kaj presenetljiv oz. ni šokanten. Všeč mi je tudi, da so zgodbo dejansko zaključili in deluje kot celota. Ni potrebe za nadaljevanje, čeprav se zgodba da brez problemov nadaljevati in pri tako dobri igri nimam popolnoma nič proti nadaljevanju (TLoU 2 na PS4 pls!). Mogoče sem imel prevelika pričakovanja ob koncu. Ves čas sem imel občutek da se bo nekako tako zaključilo kot se mi zdi in na koncu se je res. Dejansko je vse že bilo videno, ampak tukaj kljub temu deluje sveže zaradi že prej omenjenega zelo dobro razporejenega razmerja vseh elementov v igri. Glavno vodilo je preživetje in TLoU ga pripelje do skrajnosti. Kaj vse so ljudje pripravljeni narediti za preživetje? Ubijati, ropati, izdati prijatelje... kaj pa kanibalizem, ubijati otroke, se žrtvovati v dobrobit drugih? Dejansko se ne morem spomnim niti ene dodatne situacije ki bi manjkala v igri. Igra prikaže vse in še več!
Morda bodo razočarani igralci igre The Walking Dead od Telltales games razvijalcev. Grobo gledano je bilo več ali manj že vse videno v TWD, sedaj je le predstavljeno na višjem nivoju (kar je dobro, ker TWD serija ima dobre prizore v sami zgodbi in odlične like + doh... ogromna razlika v budgetu). Dejansko je zelo sumljivo podobno vse skupaj. Glavna lika sta enako odrasel moški in deklica, ki sta si sprva popolnoma tuja, skozi zgodbo pa se razvijeta in zbližata. V obeh igrah igrata moška vlogo junaka in omogočata preživetje deklici. Tudi v obeh primerih sta deklici tisti, ki vnašata komične prizore. Tudi prizori v zgodbi so zelo slični v obeh igrah.
Z lahkoto bi rekel, da so pri Naughty Dogu kopirali od Telltale games, vendar ko se poglobiš v analizo, se z lahkoto najdejo tudi močne razlike med liki in zgodbo. Podrobno analizo primerjave obeh iger so že naredili na spletu: KLIK!

 

Programerji so se vmes tudi malo pošalili na račun stopnjevanja napetosti igralca. V igri je scena, kjer so vrata in ob približevanju, vrata zaropotajo. Zasliši se zvok kako nekdo poizkuša odpreti vrata in iz vrat se zakadi prah. Enostavno veš da je nekdo na drugi strani in veš da moraš odpreti vrata, če želiš napredovati v igri. Tako se pred odprtjem vrat pripraviš (narediš reload orožij, izdelaš bombo z žreblji, prvo pomoč,...). Ves napet od pričakovanja navala nasprotnikov okuženih z gobami se približuješ vratom in ob tem ves čas meriš s svojim najmočnejšim orožjem. Odpreš vrata... zvok popolnoma utihne... nič. Stopiš korak nazaj in poslušaš ali bo se pojavil kakšen zvok... nič. Ves napet, ker veš da bo nekje nekaj skočilo iza vogala pogledaš z vklopljeno lučko najprej levo in nato še desno... še vedno nič. Greš po stopnicah navzgor in pričakuješ da te nekdo napade iza vogala. Nič. Celotni prizor z vrati je bil samo igranje s tvojimi pričakovanji in stopnjevanje napetosti. Seveda te kasneje v igri ravno obratno, ko to najmanj pričakuješ napadejo s sporami okuženi...

 

Gameplay je brutalen (v Nemčiji je kakopak cenzuriran)! S strelnim orožjem lahko nasprotniku odstreliš del lobanje ali pa premestiš drobovje na napačno stran trebušne votline (hint: napačna stan je zunanja stran). Odsekaš lahko ude in glavo iz katerih nato impulzno v curku brizga kri, dokler se pod truplom ne naredi lužica. Joel zna izkoristiti tudi druge predmete v svojo korist. Stene in omare služijo za razbijanje obraza, nižji predmeti pa za zbijanje zob. Potem je tukaj še smrtonosna brca s podplatom v glavo, kadar je nasprotnik na tleh. Na koncu se opeka/steklenica, ki jo zdrobiš na nasprotniku sliši še najmanj nasilno, čeprav to ni res.
Neokusni so tudi prizori kjer te ubijejo. Klikerji ti odgriznejo velik del vratu, pri tem pa pretrgajo par življenjsko pomembnih žil. Bloaterji ti s prsti zmaličijo lobanjo pri očeh in ustih.
Tudi Ellie je neusmiljena. Njeni pritajeni napadi so prav grozotni, ko pomisliš da je punca stara samo 14 let.

 

ccs-803-144776319635_thumb.jpg Tudi Ellie se bori!

 

To ni igra, ki se igra z direktnim napadom (rush). Direkten napad navadno pomeni smrt. Je bolj stealth tipa kot Metal Gear Solid. Priplaziš se do nasprotnika neopazen in ga nato napadeš.
Na voljo imamo ves čas 2 možnosti: ali se odločimo za boj ali pa se izmuznemo nasprotniku, da nas sploh ne opazi in ga pustimo pri miru. Jaz sem najraje igral kombinacijo obojega, še posebej pri človeških nasprotnikih. Prikradel sem se nasprotniku za hrbet in ga zadušil s prijemom. Tako sem en za drugim onesposobil vse in hkrati tudi raziskoval. Če je bilo nasprotnikov več na kupu, sem se enemu prikradel za hrbet in ga vzel kot živi ščit, ostale pa lepo postrelil. Včasih se je bolj končal tudi z mojo smrtjo, ampak faktor zadoščenja je veliko večji, ko spucaš po 10 nasprotnikov na enem mestu. Odločitev je čisto tvoja. Z napadanjem več reskiraš, ampak si tudi lahko bolj nagrajen (ni pa nujno).
Ellie, ti tako kot drugi sopomočniki, pomaga pri borbi z nasprotniki. V njih meče predmete, tebi pa pomaga s pobiranjem predmetov od padlih nasprotnikov. Ostali nasprotniki ti pomagajo s streljanjem.

 

ccs-803-144776319508_thumb.jpg

 

Nasprotniki se odzivajo glede na tvoja dejanja. Tudi če k tebi hodita 2 človeška nasprotnika, ne bosta šla skozi enaka vrata, ampak vsak skozi svoja - po dveh različnih poteh. To naredi vso dogajanje še bolj napeto. Okuženi se seveda popolnoma drugače obnašajo. Večinoma samo brezglavo napadajo, ampak so zato bolj smrtonosnejši.
Zanimivo mi je bilo tudi, da je velikokrat bila veliko boljša opcija bežanje kot protinapad. Ko te človeški nasprotnik opazi in ga hočeš ubiti z ročnim orožjem, je velikokrat bolje zbežati in nato napasti iz presenečenja. Ob napadanju postane nasprotnik zelo dober s strelnim orožjem in te z lahkoto pokonča. Ob bežanju pa mu natančnost merjenja pade. Tako sem si velikokrat prihranil uporabo prve pomoči. Na čase je pri okuženih edina opcija zavedi-in-pobegni, ker enostavno ni dovolj orožja da bi jih vse naenkrat premagal ali pa te obkolijo brez izhoda.

 

Gameplay brez spoilerjev:
[media]http://www.youtube.com/watch?v=CPsIbtU9Yl8&list=PLpSHgvf8Q2GWWp0dlCXqzn-HbF_W7Cxn4&index=6

 

Igralnost trpi na račun manjših zadev. Na primer izjemno me je zmotilo glasno korakanje Billla, tudi ko je v počepu. Ti ne smeš spustiti nobenega glasova, sicer so nasprotniki (klikerji!) takoj pri tebi, Bill pa raca naokoli in ga nasprotnik sploh ne sliši.

 

ccs-803-144776319524_thumb.jpg Vedno glasni Bill...

 

Tudi Ellie se na čase čudno obnaša. Ti se skrivaš pred sovražnikom, da prideš za njegov hrbet, nakar uleti Ellie in se skrije na popolnoma napačno stran, kjer bi jo še slepi videl, nasprotnik pa ravno toliko da se ne spotakne ob njo. Seveda te Ellie s tem ne razkrije (kar je pametna odločitev programerjev)... nasprotnik se dela kot da ni nič videl, ti se mu nato priplaziš od zadaj in mu zadaš speči prijem. Problem rešen.
Če sem pikolovski, zna včasih biti Ellie tudi tečna z določenimi ponavljajočimi frazami med igranjem.
Igra izgleda res lepo, vse dokler se ne približamo predmetu in opazimo kako grde so teksture na blizu. Za to seveda krivim starost konzole in je dokaz, da je nova generacija konzol res dobrodošla.
Na enem mestu pa sem opazil belo luknjo, kjer so očitno pozabili nanesti teksturo (patch?)

 

Da pa smo vsi ljudje zmotljivi se strinjajo tudi pri Naughty Dogu (Naughty indeed!). V igro so "pomotoma" dodali delujoče telefonske številke od vroče linije z naslovom "pest control" (easter egg?). Seveda se človek vpraša kaj hudiča počne folk, da sploh kliče na telefonske številke, ki so v igri...
Zadnji popravek (1.02) je že odstranil telefonske, ampak internet nikoli nič ne pozabi.

 

Ostali easter eggi so na račun ostalih Naughty Dog iger: Uncharted, Jak and Daxter in Sackboya

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=ulvHwj9HWwQ&feature=player_embedded
[media]http://www.youtube.com/watch?v=h2f_lvzw_js&feature=player_embedded

 

Tako kot je žal že v navadi, tudi ta uporablja prijeme, ki ti pri vsej zavesti odtrgajo kar največ denarja.
Igra ima svoj season pass za katerega odštejemo 19,99€ in si tako prihranimo 30% stroškov kot če bi kupili vsak dodatek posebej. Za to ceno bomo dobili 2 online multiplayer dodatka in 1 singleplayer(!) dodatek. Več trenutno še ni znanega. Če se izplača ali ne, presodite sami ob igranju online. Singleplayer se bo skoraj zagotovo izplačal.

 

Za tiste ki boste kupili rabljeno igro (shame on you, igra je vredna novega nakupa!)... igra ima tudi svoj network pass (online kodo, ki se vpiše ob prvem online igranju), kar pomeni da boste za igranje rabljene igre online morali odšteti še par ojrov zraven.

 

Pa da še na hitro opišem online multiplayer, katerega so razvijalci skrivali vse do izida z razlogom. Online igranje deluje res samo kot nek bonus in nekaj kar se ne bo ravno preveč dolgo igralo.
Online multiplayer, ki je v igri poimenovan "Fractions" ni nič posebnega, je pa zabaven (vsaj za par ur) in se igra zelo podobno kot singleplayer. Sprva izbereš svojo pripadnost k skupini: "Hunters" ali "Fireflies" (več o njih se izve skozi singleplayer zgodbo). Cilj je da se tvoj klan veča in preživi. Skozi zmage se število ljudi in zaloge v klanu večajo, skozi izgubljene igre pa manjšajo.
Igranje je v bistvu team deathmatch v dveh različnih variacijah. V Supply Raid je ekipa omejena s številom življenj (spawns), v Survivors pa vsakemu pripada samo eno življenje. Zaloge so omejene, dodatke si je potrebno izdelati med igro, taktika pa tukaj pride najbolj do izraza.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=gO0iNQXujww

 

Kot zanimivost lahko še povem, da je online multiplayer v EU cenzuriran. Tukaj je primerjava EU (levo) in USA (desno):
xmf0W1G.gif

 


Glasba v igri je top in takoj pade v uho.
Pri4:55 je glavna skladba igre!
[media]http://www.youtube.com/watch?v=Ejdjcun2Jo4
iTunes
Google Music

 


Kotaku je pripravil super vodič z nasveti kako najbolje igrati igro (nasveti so brez spoilerjev). Po preigrani igri moram reči da se splača upoštevati popolnoma vse nasvete ki so jih spisali: KLIK!
če na kratko povzamem ta pomembnejše:

 

  • igrajte na najtežjo težavnost (samo eni štirje prizori so težki, ostalo se da preigrati brez zafrustriranosti)
  • beg je velikokrat najboljša obramba
  • raziskujte čim več, ne izpustiti nobenega kotička
  • prihranite si "nože" (shivs)
  • hranite strelivo, opeka je vaša najboljša prijateljica!
  • izdelajte si oba toka (etuija?!) za orožje, prideta še kako prav

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=OQpdSVF_k_w&list=PL3FC85D21ED5849A9&index=1

 

Igro sem igral na hard (najtežja možnost ob prvem igranju) z vklopljenim listen mode. Z vsem raziskovanjem in ponavljanjem težjih delov igre, sem porabil 18 in pol ur. Pobil sem 608 nasprotnikov od tega približno polovico na "roko", še od tega pa je bila 50 krat opeka fatalna za nasprotnika. 71(!) krat sem umrl, Ellie ali druge pomočnike pa so mi ubili 4 krat.

 

Igra bo lovilcem trofej naredila kar nekaj preglavic. Po preigranju in zelo veliko raziskovanju, sem odklenil samo 4 trofeje. Trofej je zelo malo, veliko jih je srebrnih in zlatih.

 

Po preigranju se odklene survival, kjer so zaloge skorajda nične in listen mode je ugasnjen.
Če želimo lahko pričnemo new game+. Ta je na voljo le na težavnosti s katero smo preigrali igro. Vsi skilli na osebah in orožjih ostanejo upgrejdani od prejšnjega preigranja.

 

Po moje bo igra z lahkoto dobila številne Game of The Year (GOTY) nagrade, kljub močni konkurenci (Bioshock: Infinite, GTA5,...). Enostavno je preveč drugačna in unikatna od drugih iger.

 

Če imate PS3 kupite to igro in jo preigrajte. Je PS3 must-buy igra!

 

Pa še eno vprašanje... ni ravno spoiler kar se tiče zgodbe, ampak je vseeno manjše presenečenje v igri!

 

Je komu uspelo proti koncu igre ubije v tunelu pred bolnišnico vse bloaterje, klikerje in ostale okužene? Pa tudi če je igral na easy...

 

Še enkrat bi se rad zahvalil KSi, ki so mi dali možnost igranja te čudovite igre, še preden sem prejel svojo kopijo. Hvala!



View full article

PSN & Xbox LIVE: NowickySLO

NowickySLO.png

Link to comment

Pridruži se debati

Objavi takoj, registriraj se kasneje. Vpiši se, če imaš račun in objavi s svojim računom.

Gost
Odgovori v debato...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembno obvestilo

Z uporabo spletišča se strinjaš s Pogoji uporabe.