Skoči na vsebino

Ekskluzivno:Assassin's Creed 4: Black Flag [OPIS]


Clicky

Priporočene objave

Iz Ubisoftovih delavnic smo dobili nov del serije Assassin's Creed in tokrat prvič šli časovno nazaj, namesto naprej, kot smo bili do sedaj navajeni. Igramo Edwarda Kenwaya, dedka našega prejšnjega protagonista Connorja iz AC3. Ampak naj vas to ne zavede, saj v igri ne igramo osivelega morilca, ki lovi templjarje s hojico iz bambusa, temveč imamo nadzor nad Edwardom v njegovih najboljših letih.

 

ccs-4748-144776321564_thumb.jpg



Edward, svetlolasi mladenič valižanskega porekla, nikoli ni bil zadovoljen z minimalno plačo, s katero je komaj preživljal sebe in svojo soprogo. V želji po boljšem življenju za oba se odloči, da bo večji dohodek poiskal z nekajletno pomočjo v mornarici. To staršem njegove soproge ni sprejemljivo, zato ga le-ta zapusti, on pa se spusti v piratske vode, kjer nelegalno dela kopije filmov in iger. Erm ... pardon, kjer pluje po širnem morju, si prilašča tovor nepazljivih ladij in umiva zobe z rumom. Stvari pa se začnejo zapletati, ko v lovu za ogromnim dobičkom v boju ubije člana skrivnega reda Assassinov in vzame njegov plašč, da bi lahko v njegovem imenu prevzel nagrado v zameno za določen predmet. Na tej točki se igra dobro začne. Edward namreč predmet dostavi Templjarjem, kar zelo olajša njihov lov na Assassine (kar seveda po njegovem ni njegov problem, saj mu je pomemben le žvenket kovancev v mošnji) in se s tem nehote tudi sam vključi v boj dveh redov, poleg tega pa kraljeva mornarica pospešeno začne loviti pirate kot potepuške pse. V vsem skupaj ima seveda Edward veliko vlogo, poleg tega pa občasno dobimo tudi vpogled v njegovo preteklost, kako se je izšla situacija z njegovo ženo.

 

ccs-4748-144776321595_thumb.jpg



Če si želimo oddahniti od glavnih nalog, ki ženejo zgodbo naprej, nam Black Flag nudi več kot pester nabor dodatnega materiala. Iz Assassin's Creed 3 se vrne lov na divje živali, iz katerih lahko naredimo boljšo opremo (več zdravja, več orožja, nabojev) ali preprosto prodamo njihove dele, kot pa se spodobi za obdobje v katerem igramo, se to področje razširi tudi na mokra bojišča. Tako lahko recimo v čolnu s harpuno lovimo morske pse, kar je še posebej atmosferično, če to počnemo v najtemnejši noči, in pa kite (zanimivost: ob napovedi kitolova v Black Flag je paniko zagnala PETA, češ, da ne bi smeli dodajati kitolova kot atrakcijo, čeprav je v tistih časih to bil dobičkonosen posel, ki ni bil tabu tema, temveč precej pogost. Seveda vsi vemo, da je groza, če ubijemo ubogega nedolžnega kita, med tem ko pa lahko pobijemo celotno mesto brez najmanjšega moralnega problema).

 

Morje pa nam prinese več kot samo lov na živalice. Med raziskovanjem z našo ladjo (Jackdaw) redno srečujemo španske in angleške ladje različnih tipov, težavnosti boja in velikosti, katere lahko z daljnogledom preverimo, če se splača napasti, saj tako vidimo kakšen in koliko tovora nosijo ter kako veliko je tveganje v boju. Na podlagi tega ladjo lahko potopimo ali jo zavzamemo in se odločimo, kaj narediti z njo in njeno posadko. Poleg ladij so občasno na obalah postavljene utrdbe, ki jih lahko osvojimo in si tako olajšamo plovbo po bližnjih delih morja, ki so bili prej večje tveganje (rdeča cona, kot jo poznamo iz prejšnjih AC-jev na kopnem). Če pa nam tudi to ni dovolj, se pa lahko spravimo na legendarne ladje, za katere priporočam konkretno nadgradnjo Jackdawa, saj v nasprotnem primeru lahko zelo hitro potonete na obisk k stricu Davey Jonesu. Morje pa nam nudi tudi točke, kjer se s pomočjo »zvona« lahko potopimo na dno in tam odpiramo skrinje. V teh delih nam delo lahko otežita primanjkovanje zraka, proti kateremu so občasno na voljo sodi z zrakom za enkratno uporabo, in pa morski psi, pred katerimi se skrivamo po rastlinju, tako kot na kopnem pred nasprotniki. Če nismo ravno morski tip človeka, lahko dodatne naloge dobimo tudi na kopnem. Iz starejših AC-jev se vrne golobnjak, preko katerega dobimo navodila, kateri osebi moramo prikrajšati življenjsko dobo, lahko pa se lotimo tudi posebnih nalog, s katerimi pomagamo redu Assassinov. Ampak tudi to še ni vse. Če pridno raziskujemo otočke, včasih najdemo truplo, ob katerem leži načrt (tipa x marks the spot), ki nam pokaže lokacijo zakopanega zaklada, ki nam odklene nadgradnjo najmočnejših posodobitev opreme (topovi, harpune ...). Po vseh teh napornih dneh si lahko privoščimo rahel oddih in se tako v taverni napijemo, kar nam zamegli vid, ali pa se lotimo namiznih iger z naključnimi NPC-ji. Seveda pa Assassin's Creed ni Assassin's Creed, če ne bi imel kilaže stvari za zbiranje, od steklenic s pismi, skrinj, delcev Animusa do besedil pesmi, katere potem vaša posadka prepeva na ladji.


ccs-4748-144776321582_thumb.jpg



Razvijalci so očitno ugotovili, kaj je ljudem všeč in kaj ne. Tako v Black Flag ponovno srečamo stvari, ki so jih iz prvih AC-jev opustili. Pred sovragi se ponovno lahko skrivamo na strehah, kjer je občasno kup rastlinja v ogradi, na ulicah so shrambe, v katero se lahko skrijemo in vanjo potegnemo mimoidoče bodoče truplo, ponovno lahko najamemo predstavnice nežnejšega spola, ki zamotijo stražarje ali pa najamemo pirate, ki nam pomagajo v boju. Skrivamo se lahko v vodnjakih ali na klopeh in pa v podrasti in grmičevju, ki je po večini razporejeno ravno prav, da lahko neslišno opravimo nalogo, obvezno pa morajo biti seveda tudi občasni vozovi s senom. Med tekanjem po mestih Edward občasno rad poboža kakšno muco (da ne bo pomote, dobesedno živalsko muco, kot v AC3 namreč lahko pozornost namenimo domačim živalim, ki se sprehajajo okoli). Poleg znanih stvari pa AC4 prinese nekaj novosti.

 

Tokrat recimo ljudje, ki jih vržemo v vodo, ne umrejo takoj in lahko priplavajo na kopno. Dodanih je bilo nekaj novih potez, kot recimo, če zašprintamo v dva stražarja, ki stojita en pred drugim, Edward najprej odstrani prvega in se takoj spravi naprej na drugega v eni, tekoči potezi. Pojavijo se ostrostrelske enote, ki iz visokih točk rade otežijo naše skrivanje in jih je temu primerno pametno najprej odstraniti. Ko smo ravno pri skrivanju, AC4 končno veliko bolj spodbuja skrivanje in neslišno odstranjevanje tarč kot prejšnjih nekaj delov (sicer pri določenih nalogah lahko prinorimo in masivno pobijemo vse kar hodi, ampak izid ni enak v nagradi). Novost je tudi ocenjevanje misij. Ob povzetku po nalogah imamo opcijo ocenjevanja z 1-5 zvezdic, kar sklepam, da Ubisoftu pokaže povprečno, kaj imajo raje igralci. Tokrat je Ubisoft očitno želel zbližati igralce, saj je prvič predstavljen tudi sharing med prijatelji na konzoli. Določene lokacije skrinj in konvojev ladij ob najdbi igra deli z vašimi kolegi, ki si tudi lastijo AC4. Poleg vsega pa je v igri veliko manjših detajlov, ki igro naredijo zanimivejšo. Za primer, recimo, Edward natakne kapuco, ko se skriva, bojuje ali je v neznanem območju, kadar pa je na ladji ali v domačem pristanišču, pa jo sname. Fina se mi tudi zdi poteza Ubisofta, da vaša konzola prepozna, če ste igrali prejšnje Assassin's Creede in vam takoj na začetku zato odklene obleke Altairja, Ezia in Connorja.

 

Vrne se tudi področje serije Assassin's Creed, za katerega pa osebno nisem blazno navdušen. Govorim namreč o delih v sedanjosti. Čeprav je AC3 zelo dokončno zaključil zgodbo Desmonda Milesa, nas Black Flag občasno (in obvezno) postavi v sedanjost, kjer v prvi osebi igramo novega uslužbenca podjetja Abstergo, ki je zakrinkano kot podjetje, ki skrbi za zabavo. Zadolženi smo za raziskovanje spomina Edwarda Kenwaya, ampak kaj hitro se razvije, da ni to naša edina vloga. En izmed uslužbencev nam neizbežno ukazuje, da vdiramo v sisteme podjetja (s pomočjo novih hacking metod, kjer uporabimo nekaj naših sivih celic ali pa v stilu Froggerja) in s tem odkrivamo prej neznane zaplete. V teh delih mi je vsaj všeč, da nepričakovano lahko vidimo nekaj znanih obrazov iz prejšnjih iger. Po podjetju se lahko prosto gibamo in iščemo listke s kodami ter vdremo v katerikoli računalnik želimo.

 

ccs-4748-144776321618_thumb.jpg



Ponovno nam je na voljo tudi večigralski način, ki se ni prav veliko spremenil, odkar je bil predstavljen v Brotherhood. Na voljo so nam 4 različni načini igranja:

 

- Artifact: V bistvu verzija Capture the (Black?) Flag, kjer se dve ekipi podita po mapi in skušata zavzeti nasprotnikovo zastavo in jo dostaviti v domačo bazo. V tem načinu je skrivanje dokaj nesmiselno in nepotrebno, razen če je ekipa dobro usklajena in obramba ščiti domačo zastavo s pomočjo gibanja kot NPC-ji.
- Domination: Cilj igre je zavzemanje in držanje treh točk na mapi. Tu je pametno minimalno očitno gibanje, ki se ne sklada s potezami NPC-jev, saj lahko veliko dosežemo s skrivanjem.
- Manhunt: Ena ekipa se skrije (v skrivalnih točkah ali z mešanjem med NPC-ji), druga ekipa pa jo mora poiskati in pobiti.
- Wanted: V bistvu Free For All način, kjer vsak posameznik dobi nalogo, da ubije naključnega drugega igralca. V primeru, da ne odstranimo naše tarče, ampak nekoga drugega, nam to samo škodi, saj si tako uničimo krinko.


ccs-4748-14477632161_thumb.jpg



Seveda pa nobena igra ni popolna. Tako ima tudi Black Flag določene, čeprav ne kritične, težave. Pojavljajo se tipični problemi, ki so značilni za open world igre, še posebej Assassin's Creed, kot recimo glitchi ob navigaciji po bolj odročnih predelih, polomljene animacije ob ubojih (recimo cela roka čez glavo, namesto samo rezila, ker je Edward na višji točki kot žrtev ali na drugačnem terenu). Rahlo začnejo najedati naloge, kjer prisluškujemo in moramo ostati v dometu pogovora, kar ni težko, ampak jih je mogoče rahlo preveč. Največji problem za moje pojme pa je odsotnost velikih in pogosto naseljenih mest. Spomnim se iz prvih Creedov, kjer si lahko pretekel celotno mesto po strehah, ne da bi se enkrat dotaknil tal, česar je vedno manj, kar je še posebej očitno v Assassin's Creed 3, saj so mesta redkeje poseljena, stavbe pa so bolj narazen. V Black Flag je edino veliko mesto Havana, najbližje temu pa je Kingston, ki je sicer ogromen, ampak ne zelo poseljen. Ampak v redu, temu niso krivi razvijalci, temveč obdobje, v katerem so posamezne igre, saj ne moremo recimo pričakovati velemest sredi Karibskega otočja v 1700ih. Poleg tega nimam večjih pritožb, opazil sem samo manjše probleme, ki sploh ne vplivajo na gameplay sam, ampak bolj grizejo tiste, ki malo bolj pogledamo okoli. Recimo, ko z ladjo pristanemo v pristanišču, to izvedemo skregano s fiziko bočno. Če imamo vključene podnapise, ker živimo v glasnejšem okolju, opazimo, da ima ogromno besed nepravilno veliko začetnico.

 

Vse skupaj v paketu lahko zaključimo z dodatno vsebino na PS3/PS4 (po pol leta pride tudi na IKS konzole, če se ne motim), kjer dobimo dodatne misije, dodatno obleko in orožje ter dodatno poglavje v katerem igramo Aveline iz Assassin's Creed Liberation za Vito (opomba: če nimate Vite, pa vas tole zanima, AC Liberation HD prihaja na naše domače konzole. Dodelana grafika in dodatna vsebina). Če povzamem: Black Flag je izjemen del v seriji Assassin's Creed. Okolja so čudovita na pogled, vreme ima učinek na našo plovbo, zgodba je zanimiva, gameplay je hkrati dobro poznan in obenem dodelan, stranskih dejavnosti je ogromno, veliko je novosti. Ko na police pride Playstation 4, bom AC4 preigral še na njem, da vidim razlike, ki naj bi v glavnem bile zgolj kozmetične (od gibanja grmičevja, po katerem se kobacamo, večji detajli na morju in okolju ...).

 

Meta Score:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/assassins-creed-iv-black-flag

 

Launch trailer:
[media]http://www.youtube.com/watch?v=ioaZxNQZCzc

 

Igro je posodil Colby d.o.o., vsem KSi bralcem pa podarjajo tudi kodo pri nakupu igre v njihovi spletni trgovini Igabiba za -4€. Koda se glasi: Ksi


View full article

DarkKwaad.png

Link to comment

Pridruži se debati

Objavi takoj, registriraj se kasneje. Vpiši se, če imaš račun in objavi s svojim računom.

Gost
Odgovori v debato...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembno obvestilo

Z uporabo spletišča se strinjaš s Pogoji uporabe.