Skoči na vsebino

Ekskluzivno:Playstation 4 opraviči pojem naslednje generacije [OPIS]


Ozi

Priporočene objave

  • N7

Poznate občutek, ko si omislite nek priboljšek, ki vam vzbuja metuljčke v trebuhu? Tisto reč, ki vašim mislim ne pusti odtavati drugam in vašemu levemu očesu povzroča škili efekt v skrajno levi kot vidnega polja. [PRBREAK][/PRBREAK]Z drugo besedo ali na bolj ljudski način lahko temu rečemo "bacanje pogleda". In ne moremo si pomagat. A pri vsej tej nemirnosti ste obenem presenetljivo mirni. Pomirjeni. Duh je vendarle potešen, nemira in šoping mrzlice ni več, artefakt je vaš. Lastite si ga. Zavedate se tega in ste zatorej nekoliko mirnejši. Vseeno se trpinčite in si puščate občutek psihološke napetosti in naraščajočega pritiska. Pustite se rajcat. V tem slogu mirni in skulirani gledate škatlo artefakta. Hodite mimo. Jo pospravite na varno. Vse lepo zložite in umestite, kakopak še vedno zapakirano v embalaži. Zakaj pa ne? Embalaža je lična, bogata in nedvomno bohotnejša kot pa izdelek, ki se skriva znotraj. V škatli se izdelek kiti na daleč, notri pa artefakt še vedno počiva; zapakiran, snažen, zaščiten s folijo, brez trohice prahu. Lep… Okey, poznate? Vem vas. Štekam vas, mimogrede pa vas vprašam koliko časa se pustite takole postit? Jaz sem zdržal celih pet dni!

 

ccs-755-144776323355_thumb.jpg

 

A tudi, če ste tip človeka, ki si je ob prebiranju zgornjega odstavka ustvaril sumljivo podobo o meni in ste brutalnež, ki za uverturo edinole razcufa embalažo kot tanzanijski vrag, bo tale pisana beseda našla pot skozi vaša ušesa. Vznemirljiv občutek ob ustoličenju nove generacije Sonyjeve igralne konzole je prisoten, ne glede na predigro.

 

Ne glede na visoka pričakovanja in privrženost, nekoga kot sem jaz to ne odvrača od zahojene, neugodne, besne oziroma hladnokrvne kritike. V življenju sem vendarle že nekaj preplužil in kar opisujem v nadaljevanju je poskus objektivne presoje s fokusom na dodani vrednosti izdelka oz. storitev.

 

Najprej bi se nekoliko pomudil okoli te čude reči, ki se imenuje artefakt. PS4 je oblikovno zelo preprost, čistih in ostrih linij. Rekel bi, da je manjši in kompaktnejši od pričakovanj. Ko se postavi ob bok ostalim trendovsko ukrivljenim linijam, PS4 s svojim ostrim videzom strelja in razbija vso meglo okoli sebe. S police štrli podobno kot monolit in vzbuja dober občutek, da v sebi skriva vso pričakovano ostrino in moč, ki bo še kako potrebna v prihodnosti. Zunanjost poleg tega ponuja še dva USB vtiča, kar je po moji oceni malo. Pri vsej USB periferiji zna to marsikoga frustrirat, še posebej, ker sta vtiča na sprednji strani torej diskretno skrivanje kablov odpade.

 

ccs-755-144776323596_thumb.jpg

 

Pozitivno oceno namenjam tudi precej prenovljenemu gamepadu ali igralnemu ploščku (wat?). Malenkost večjih dimenzij in z boljšim težiščem se v dlan usede kot star foter v fotelj. Iz prve. Drsni plošček (touchpad) je fantastična pogruntavščina in špili kot so npr. Killzone Shadow Fall ta nov potencial interakcije izkoriščajo na preprost a intuitiven način. Blazno všečno in uporabno. Vibrator je zadovoljiv po pričakovanjih, nobene r-evolucije tu. Ima pa gamepad vgrajen zvočnik, kar zna koga presenetit. Pozanimajte se naprej kje se interni zvočnik izklopi, zlasti tisti, ki si ne morete privoščit dretja in razbijanja sredi noči. Omenit gre še eno zanimivo / luštno reč, ki predstavlja dobršen del sprednje maske ploščka. Intenzivna a prijetna, topla LED osvetlitev, ki ji dodatno nežnost pridodaja matirana plastika. LED spreminja barve glede na dejavnost, tak npr. znotraj špila lahko brli v crk rdeči barvi, navadno nekaj trenutkov pred vašim neizogibnim koncem. A ima tudi večji pomen. V navezi z novo Eye kamero preko LED osvetlitve komunicira oz. pozicionira v prostoru.

 

ccs-755-144776323577_thumb.jpg

 

Nova kamera s polnim nazivom PS4 Eye je super slim. Je lahka in na račun dizajna omogoča precej boljšo integracijo s TV zaslonom. Za tiste, ki jim je to pomembno. Dodatni plus širokokotnim lečam je možnost nastavitve po vertikalni osi – kamero je možno zasukati v obeh vertikalnih smereh (tilt movement). Materiala za testiranje potenciala še ni prav veliko. PS4 "Playroom" je super zabavna virtualna soba, kjer je možno zaslutit kaj vse ponuja nova naveza gibanja po prostoru in ponuja veliko zabave sploh najmlajšim. Mulci so navdušeni nad povratnimi odzivi virtualnih likov in videti njihov odziv na obrazih, ko se lik naveliča prejemat virtualne klofute je neprecenljiv.

 

ccs-755-144776323586_thumb.jpg

 

A vse to so zgolj ne ravno revolucionarne pritikline, ki so same po sebi še bolj brezvezne in odvečne. Tudi sama surova moč strojne opreme nam ne pomeni kaj dosti in nam tudi še nekaj časa ne bo. Potencial je nastavljen – na papirju in vezju. Surova strojna moč nam danes ne pomni nič, še manj jo gre začutit oz. nas lahko impresionira, saj nas nima (še) s čim. Kje se torej skriva duh naslednje generacije in kako jo lahko slehernik začuti vsaj za drobiž?

 

Prvi fleš next-gena je gotovo vkomponiran dizajn ali če se izrazim primerneje, dizajn in vmesnik PS4 platforme. Tu imam v mislih vse od tipografije fontov dalje. Lahek vmesnik, hitra odzivnost in vsesplošna lahkotnost vzbujajo občutek kot da celotna platforma lebdi. Nedvomno gre za načrtno sugestijo skakanja po oblakih.

 

ccs-755-144776323477_thumb.jpg

 

Prav ta lahkotnost gibanja je čudovito uporaba v praksi, kar se kaže z nemotenim pretikanjem med aplikacijami oz. prehajanjem iz glavne aplikacije (igre) v backstage in dalje. Aplikacije se terminirajo le med preklopi osrednjih programov (recimo jim igre) med tem ko so prehodi med glavnimi aplikacijami (igrami) in pomožnimi (npr. video obdelava) lažji in aplikacijo zgolj pospravijo v način pripravljenosti. Odzivnosti prihranjenega ogromno a kljub vsemu stand-by način plača svojo ceno pri nekaterih programih. Za primer vzemimo igro Battlefield 4 in trenutek slave, ki ga ovekovečite z delitvijo materiala FB rulji. Igra se porine v stanje pripravljenosti, obdelate svoj posnetek, ga uspešno naložite na FB ter preklopite nazaj na igro. A v igri se namesto ponovno na bojišču znajdete v osnovnem meniju. Pričakovano a vseeno grenak priokus. Upam na boljšo prilagodljivost funkciji v bodoče. Več igralni naslovi so taki interakciji nenaklonjeni saj je udarec na ustaljen gejmplej prehud in časovno potraten.

 

"Cloud" je osrednja nit, kar ni nič novega a vpletenost digitalne socializacije me je presenetila in v kolikor odmislim vse negativne stranske učinke globalne omreženost (posameznika), sem nad nivojem socialne omreženosti navdušen. Facebook integracija pač postaja pojem. Všeč ali ne, PS4 platforma je še ena v nizu, ki je temu podlegla. Absolutno podlegla. A to je le t.i. entry point ali vstopna točka v digitalno ožilje. Pravi špas so vzporedni socialni servisi, ki vas ali vašo virtualno sobo prestavijo v izložbo. Presenetljivo hitro postajamo povsem nesramežljivi in mlade generacije vzbujajo občutek, da komaj čakajo priložnost za nov način selfijev. S pomočjo PS4 "Eye" kamere in servisa PS4 Live lahko vaša dnevna soba postane intimna izložba mnogim. Trojanski konj ali zgolj socialno mreženje? Ni več pomembno. Pomembneje je dejstvo, da je Playstation 4 igralna konzola v prvi vrsti namenjena igri in zabavi a kot starš se moram vedno najprej vprašat o možnostih zlorab. Pojavile so se že prve, nekoliko bolj odmevne izjave na račun tega, saj so otroci mimogrede izpostavljeni mnogim, in to sredi lastnega doma torej najvarnejšega kotička. To ima lahko sila neugodne posledice, ki se jih otrok absolutno še ne zaveda. Roko na srce, ne zavedajo se tega tudi mnogi odrasli a da ne zabluzim preveč.

 

ccs-755-144776323481_thumb.jpg
vir

 

In prav tu za moje pojme tiči pravi in najbolj pristni duh naslednje generacije. Naslednja generacija v zabavni tehnologiji se dejansko nanaša na naše generacije mladih in nekoliko manj mladih, ki so že itak privzeto omreženi v digitalno krvožilje. Poskusite jim to vzeti in bo lom. Za marsikoga. Trend globalizacije in socialnih omrežij je glagol deliti nekaj našega, o nas in nenazadnje vašega. To je dvosmerna komunikacija in če jaz ponujam tebi, moraš tudi ti meni. Next-gen nujno odraža to kompleksno prepletenost sodobnega človeka, ki ni več tradicionalno samosvoj temveč je od vseh nas, torej tistih s katerimi je omrežen in prepleten. Sony z novim PS4 to izkoristi in nam ponudi center igralnega udejstvovanja, deljen na enakem nivoju kot smo do sedaj šerali in lajkali pisane besede, fotke in video klipe. Sedaj so na vrsti še streami iger ali kar je še pomembneje, na vrsti je sharing našega alter ega. Ne le, da smo do sedaj izpostavljali tudi že svoje spodnjice (nekateri bolj, drugi manj), sedaj se lahko odkrito razodenemo še v naših najljubših preoblekah. Nekateri kot hladnokrvni fanatiki, spet drugi kot občutljivi in diskretni junaki. Ne glede na to kje se v nekem trenutku nahajate, najsi gre za modern warfare bojišče ali izgubljena antična mesta z next-gen boste ostali na liniji in nič vam več ne uide.

 

ccs-755-1447763235_thumb.jpg

 

Kako zelo pomembno je socialno preletanje za Sony in kako v oblakih smo / bomo vsi skupaj, priča zelo preprosto dejstvo. Sony je na gamepad namestil korekten knof z naziom "share". Sedaj lahko z lahkoto in v trenutku s svojimi frendi delite screenshot vaše igre oz. dashboarda ali pa naložite zadnjih nekaj minut igranja igre. Zadeva preverjeno deluje elegantno in precej hitro. Nekoliko več sekund je potrebno za obdelavo več minutnega video posnetka (10+) a tu se izkaže funkcija trimminga video klipov, ki jasno in hitro omogočajo urejanje videa predno ga oddate v večno slavo.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=zYlnqzPZgHo

 

Nadalje nas oblaki spremljajo pri zmožnosti konzole, tako imenovani funkcionalnosti "play-as-you-download", ki nam omogoča igranje igre še predno se le-ta do kraja prenese iz spletne trgovine. V praksi sem testiral z nakupom igre Battlefield 4 in po določeni preneseni kvoti igra omogoči igranje npr. puščavniškega načina. Nadvse kul za future gaming, ko igre še sedaj presegajo desetine gigabajtov podatkov. S tem načinom se čas čakanja skrajša tudi na desetino. Sistem je zasnovan tako, da ob prenosu ponudi možnost izbire dela igre, ki bi jo upoabnik želel pričeti igrati predčasno. Seveda so opcije odvisne od posameznega naslova in jih je lahko še več.

 

ccs-755-144776323491_thumb.jpg

 

Sony je s konzolo Playstation 4 uspešno pokrpal svoj glavni fiasko skupinskih voice mitingov in na novem sistemu omogoča kreiranje "party" skupin kjer se lahko hkrati druži do največ sedem igričarskih kolegov. Podobnost nedvomna sposojena iz odličnega MS XBL načina, ki jo nadvse pozdravljam.

 

O samem potencialu, ki ga PS4 premore ter suhoparnih tehničnih karakteristikah ne bom izgubljal besed. V tem trenutku je iger bolj malo, za boljši občutek pa lahko v primerjavo vzamem Battlefield 4. Podpora 64 igralcem na 1080p ločljivosti s šusom frejmov je za spustiti lužico. Eno samo navdušenje in krasota. Artefakt, monolit ali kakorkoli drugače v sebi skriva žival, ki zaenkrat le prituhnjeno renči. In komaj čakam dan, ko zareže s svojimi čekani.

 

ccs-755-144776323526_thumb.jpg

 

Kaj torej predstavlja tisti pravi nex-gen? Več kot le dobro bero evolucije, to vam zagotavljam! Ponuja tiho revolucijo igranja video iger, ki bo s socialno noto dodobra spremenila igranje ter doživljanje navideznih resničnosti. Za vedno. In naj za konec v naslednji povedi še dodatno argumentiram svoj "ZA" za PS4 kot pravega predstavnika next-gena. Zelo na kratko in zelo kleno: Sony namreč ne izvaja paradoksalno-globalnih omejitev. Čak-kaj? Globalno, omejitev, paradox? Jasno! Kako more dandanes nekdo forsirati idejo o globalni vsepovezanosti potem pa po drugi strani s svojo rigorozno politiko tako nesramno in brezčutno omejevati izkoriščenost izdelka? Seveda ideja leti na Microsoft in njemu podobne, ki se zapletajo v lastni gordijski vozel licenčnih omejitev. Lepo vas prosim, to preprosto ne gre in ne vzdrži vode. Ne ponujajte mi multipraktika, ki v regiji od koder smo doma, ne omogoča nič več kot fensi palični mešalnik. Slovenija je majhna a prepričan sem, da takega prezira marsikdo od potrošnikov ne dopušča. Slovensko je lepo in dobro vpliva na narodov blagor ter samozavest.

 

ccs-755-144776323551_thumb.jpg

 

Mirno lahko trdim, da je Sony z igralno konzolo Playstation 4 zabil žebljiček na glavico na način, ki mu ga lahko zavida vsak tesar. S to razliko, da je Sony pri tem uporabil nič manj kot macolo. PS4 več kot priporočam.


View full article

ozi_SLO.png

Link to comment

Pridruži se debati

Objavi takoj, registriraj se kasneje. Vpiši se, če imaš račun in objavi s svojim računom.

Gost
Odgovori v debato...

×   Prilepljena vsebina je formatirana.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Tvoja povezava je bila samodejno vpeta..   Namesto tega prikaži kot povezavo

×   Tvoja prejšnja vsebina je bila obnovljena.   Počisti urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembno obvestilo

Z uporabo spletišča se strinjaš s Pogoji uporabe.