Jump to content

garancija in mrtvi piksli


tukan

Recommended Posts

Ce imas res nov PSP z napako, ki te moti, pa ja ni problem, zakoni so jasni;

37.a člen

(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.

(2) Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

(3) Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.

37.b člen

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve

38. člen

(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

– odpravi napako na blagu ali

– vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali

– blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali

– vrne plačani znesek.

(2) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.

(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

39. člen

(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.

(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.

Ce pa drugace ne gre, pac sledijo druge sankcije;

IX. INŠPEKCIJSKI NADZOR IN UPRAVNI UKREPI

70. člen

Tržni inšpektorat in drugi pristojni inšpekcijski organi v skladu s svojimi pooblastili nadzirajo uresničevanje tega zakona in izrekajo ukrepe v skladu z zakonom.

71. člen

(1) Če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo, naj mu blago z napako zamenja z novim blagom ali naj mu vrne znesek za plačano blago ali naj odpravi napako na blagu, lahko izda pristojni tržni inšpektorat ali drugi pristojni inšpekciji organ na potrošnikov predlog odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi.

(2) Odločbo iz prejšnjega odstavka izda pristojni organ le, če med strankama ni spora o obstoju napake ali če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca, ali če je na drug način nedvomno dokazana.

(3) Določbe prejšnjih odstavkov se smiselno uporabljajo tudi za opravljanje storitev.

Eh, pa kaj vse bi se se naslo...Z BB nisem nikoli imel problemov, tudi zdaj, ko minevajo zadnji dnevi 45 dnevnega roka, da mi PSP posljejo iz servisa, sem pisal direkt v Bofex, cez nekaj trenutkov dobim jasen odgovor, da se PSP nahaja na edinem uradnem servisu za evropo na Slovaskem in da jim naj posljem moje podatke, da se zmenimo za resitev garancije...Zakon je jasen, gotovine nocem, heel ye, novo konzolo, kaj pa drugega...

Link to comment

No daj, ne nakladaj spet, bog te nima rad. Malo več o stvarnih napakah (FYI: ne gre za stvarno napako), na katere se sedaj slepo sklicuješ: http://www.zps.si/images/stories/zakono ... napaka.pdf

Kot ti je očitno ni znano, je dovoljeno določeno število mrtvih pikslov (predpisano s strani proizvajalca) v naprej predpisano pri vsakem izdelku z LCD zaslonom in če se kupec o tem poprej ni pozanimal, je to njegov problem. Mrtvi piksli so posledica napak v proizvodnji, koliko jih je še dovoljenih, pa ureja ene par ISO standardov.

Dejstvo je, da zaradi enega mrtvega piksla proizvajalec robe ne bo vzel nazaj, tako da tudi prodajalec s tem nima kaj delati (razen, da proda nekomu drugemu, ki je manj občutljiv), tako da močno dvomim, da bo v dobri volji menjal izdelek za drugega (pa spet, pri drugem ni nobene garancije, da tudi tam ne bo kak mrtev piksel, tako da se to lahko teoretično nadaljuje v neskončnost).

Kaj več kot na dobro voljo, pa v tem primeru ne more računati. Lahko pokliče inšpektorja, BB mu bo pokazal izjavo proizvajalca o mrtvih pikslih in zadeva se bo zaključila. Naprava deluje v skladu z v naprej predpisanimi pogoji in tu se zadeva konča.

Sicer pa ti že pri razlagah stvarne napake v zakonu jasno piše, da:

458. clen

...

(3) Neznatna stvarna napaka se ne upošteva

Pa še definicija besede "neznatna", da ne boš preveč odplaval:

neznáten -tna -o prid., neznátnejši (á ā) nav. ekspr. 1. zelo majhen: vstopil je droben, neznaten človek; od daleč je bil videti še bolj neznaten; stanovali so v skromni, neznatni hiši; loči ju neznatna razdalja / za vse skupaj je plačal neznaten znesek / njegovi dohodki niso ravno neznatni so veliki / to je res neznatna napaka / dosegel je le neznaten uspeh; nevarnost, da bi ga kdo videl, je neznatna 2. nepomemben, malo vreden: imel je skromno, neznatno službo; za take neznatne stvari je škoda izgubljati čas ∙ star. upam, da vas navzočnost moje neznatne osebe ne bo motila moja navzočnost neznátno prisl.: potres je hiše neznatno poškodoval ♪

Kot si sam izjavil: kaj vse bi se še našlo.

Link to comment

Or so you say. Verjetno je bil v ozadju drug razlog, pa se še zavedal nisi.

Sicer pa v BB so svoje čase (beri: nekaj let nazaj) veselo jemali robo nazaj v dobri volji, če kupec pač ni zadovoljen. Tudi jaz sem tako pred leti vrnil en komplet surround sound zvočnikov, ker sem šele po nakupu opazil, da nimajo ločenih vhodov za priklop na SB Audigy (samo digitalni vhod, kar je pa za EAX neuporabno). Pa ni bilo nobenega kompliciranja, razložil sem, da sem to spregledal in dobil vrnjen denar. Je za to kakršna koli pravna podlaga? Ne, dobra volja prodajalca - ni bil dolžan vzeti nazaj.

In tudi spomnim se, kako so na Slo-tech veselo razlagali, da so dobili LCD na test (aka reverz) in ga vrnili, če so ugotovili, da so mrtvi piksli. Dejansko so ljudje svoje čase zato hodili v BB/BOF, ker so brez večjih komplikacij robo vzeli nazaj (velika trgovina, ki si je to ob relativno kontroliranim vrnitvam lahko privoščila).

Kaj to fantu pomaga, ker nima nobene podlage, ne vem. Kot vidiš, so mu zavrnili vračilo/menjavo/servis (in kot tudi vidiš, imajo pravno podlago za to).

Če ne pa predlagam, da se preko PMov zmenita in mu svojo pravno pomoč ponudiš, da pride do zamenjave?

Link to comment

Lepo in razumljivo je napisal, da ga je nesel nazaj in mu ga niso zamenjali, nikjer ni nic drugega omenjeno, kaj jim je povedal, kaj jim je predstavil, kaj konkretno so oni njemu odgovorili, itd...Cisto preprosto...In ja, res je, priznam, pred leti sem bil jaz butast, ko sem trgovcem predstavil pravice potrosnika, ker se drugace ni dalo zmenit, priznam, tudi trgovci so bili butasti, ki so upostevali zakon...Mogoce pa je res, tip se je celo noc zagajal, drugi dan je pa bil tak dobre volje, da mi je bil takoj pripravljen artikel menjat...In to je tisti " faktor", ki ga ne vem...Aja, pa se nekaj, LCD ni bil kupljen v BB, torej....? Koncna stvar po tvoje je, da ljudje, ki jim uspe nekaj doseci preko zakonov, so pac neumni...Ni kaj, neumen sem....

Link to comment
]

Če ne pa predlagam, da se preko PMov zmenita in mu svojo pravno pomoč ponudiš, da pride do zamenjave?

Da ne boš preveč gobcal o tem, kaj si dosegel in kako. Se boš lahko dokazal. Za takega pravnega junaka, bo to z levo roko rešeno. Saj že imaš vse podlage, baje - sklicevanje na stvarno napako zaradi mrtvega piksla. Če ne pa predlagam, da se premakneš raje v tole temo.

Link to comment
]
":1pth370a]

Če ne pa predlagam, da se preko PMov zmenita in mu svojo pravno pomoč ponudiš, da pride do zamenjave?

Da ne boš preveč gobcal o tem, kaj si dosegel in kako. Se boš lahko dokazal. Za takega pravnega junaka, bo to z levo roko rešeno. Saj že imaš vse podlage, baje - sklicevanje na stvarno napako zaradi mrtvega piksla. Če ne pa predlagam, da se premakneš raje v tole temo.[/quote:1pth370a]

Tule bi rad moderatorje opozoril na zaljivi post, v pravilniku obnasanja na forumu jasno pise;

Moderatorji KSi foruma ne odobravamo kakršnihkoli osebnih napadov v obliki besednega ali slikovnega žaljenja, grozenja ter drugih spornih obnašanj. Morebitne sankcije se začnejo z osebnim opozorilom kršitelja, nadaljujejo z izbrisom spornega sporočila, končajo pa z dokončno odstranitvijo (banom) nekulturnega uporabnika. O stopnji spornosti in strogosti vzgojenga ukrepa odločajo moderatorji foruma individualno. Pripombe ter pritožbe na posamezne kazni lahko nesrečni uporabnik naslovi na poljubnega moderatorja, kateri mu bo pojasnil razlog ukrepanja. Objavljanje pritožb v javnih izbah KSi-foruma je strogo prepovedano.

Predhodni post uporabnika vzamem kot zaljivko, uporabnik sam pac ne more spredvidet, da nima prav in se posluzuje zaljivih besed...

Link to comment

Morda bi še kak zakon citiral, da te bo moderator bolj resno vzel.

Če se najprej sam hvališ, kako razumeš zakon in o tem drugim pridigaš ter jih napeljuješ na to, da lahko po tej poti rešijo svojo težavo, ne vidim kako lahko potem jemlješ kot žalitev, če te nekdo okliče za "pravnega junaka". Gobcati pa je tudi lep slovenski izraz - preveri v kakem SSKJ.

Link to comment
SKA, nisem ti jaz kriv, ce po tvoje nihce ne more nic doseci z zakonom...Pac tebi se ni uspelo in mislis, da nobenemu ne more, zal...

Daleč od tega, verjamem da se da veliko doseči z zakonom, samo pravljic vseeno ni treba prodajati naokoli (pa ne ciljam s tem na to, da tebi morda ni ratalo zgobcati novega LCDja - to ti čisto verjamem, ker nisi edini, problem je bolj v tem, kako ti misliš, da ti je to ratalo in kako to poizkušaš drugim prodati za resnico - tvoje interpretacije zakona in hvaljenje s sklicevanjem nanj so pač smešne).

Sicer pa, kot sem že povedal, fant je 2x dobil negativen odgovor na menjavo PSPja, zdaj pa če tako obvladaš uporabo zakonov v lastne interese, mu pač pomagaj spisati en uspešen ugovor? Saj imaš že vse reference na zakon, na katere ciljaš, torej ne bi smelo trajati več kot pol ure?

Sicer pa, da ne bo pomote, določena peščica proizvajalcev garantira tudi 0 mrtvih pikslov na nekaterih produktih. Samo so žal v manjšini.

Link to comment

Verjamem, ocitno se uporabnik SKA se vedno ne more sprijaznit z porazom prve debate in potem se mu vse zdi smesno. Kakor v prvi tudi v tej debati nisi mogel postreci z nobenim ustreznim argumentom, ki bi ga lahko podkrepil z napisanim pravilom / zakonom. Vse, kar govoris, govoris samo iz glave, iz tega sklepam, da si nekdaj ze imel tezave s kaksnim prodajalcem, ki si ga hotel prepricat s tem nenapisanim kriterijem, ampak prodajalec se je skliceval na zakone, kjer nisi mogel nic, najti nisi znal niti ustreznega clena, ki bi opisoval tvoje pravice in sedaj zivis v prepricanju, da tudi nekdo drug tega ne zmore. Ce jaz pisem v trgovino in postavim neko vprasanje in dobim odgovor, da po zakonu je to in ono, se tebi ocitno zdi smesno, ce navaden smrtnik tudi trgovini omeni razne zakone in mu uspe kaj doseci...Si moras se marsikaj prebrati, misli iz glave ne veljajo nic, velja samo crno na belem in ce se obe strani tega zavedata, ni problema, ce se pa ne, pa zal...

In ker si ti se dalec od teh zadev za podrobno klepetanje o teh zadevah, ce se ti osnove niso jasne, koncujem debato z mislijo, ki mi jo je povedal en policist; NE PISEM ZAKONOV, SE JIH SAMO DRZIM.

Link to comment

Ne, ne pišeš - bereš in jih narobe interpretiraš. Sem ti že linkal lepo spisan povzetek, kaj in kdaj stvarna napaka sploh je. Ampak ne moreš iz svoje kože, da si to prikladno "spregledal" - ali pa ne dojameš besedila.

Sicer pa, ne mislim se pregovarjati s tabo, ker sem že v prvi privatni debati ugotovil, da ti ni pomoči, zato pa sem predlagal da fantu pomagaš, ampak vidim da so te samo besede. Sicer pa kaj drugega tako in tako nisem pričakoval.

Link to comment

Skratka, mrtvi pixli niso razlog za menjavo in pika, dokler proizvajalec tako ne rece. Samsung je naprimer eden taksnih, ki ne tolerira dead pixlov. Ostali proizvajalci pa lepo napisejo, koliko je toleranca.

Za Toshibo ti znam povedat, da ti brez problema menjajo laptopa, ce imas mrtve tri sub-pixle na ekranu 1280x800. Sub-pixel je ena izmed treh barv, ki sestavljajo pixel. Ce ti torej pri enem non-stop gori rdeca, pri drugih dveh pa modra, je to zadosten razlog za menjavo. Menjajo tudi, ce je pixel mrtev na sredini ekrana, ali ce sta dva na kupu, ne glede na lokacijo. Podobnih smernic se drzijo tudi Philips, Pioneer, Panasonic in LG. Je pa vse odvisno od velikosti ekrana. Ni enako ce ti umre pixel na 3000x2000 ali na 176x128. In ce izracunas Toshibin pogoj: 1280*800*3=3072000. Ce recemo da umrejo trije subpixli je to 9.765625 *10^-5 % povrsine. Pri 176*128*3 bi to bilo 0.004 %, kar pa je se vedno zelo malo, a vseeno ni primerjave s prejsnjo vrednostjo.

Pri manjish ekranih je toleranca manjsa in za PSP Sony nikoli ni priznal garancije. Celo v navodilih pise, da je to normalno za tovrstni proces izdelave. Kasneje so malo to omilili in jemljejo nazaj dolocene primerke. Naceloma ti menjajo vec pixlov na kupu ali gruco v sredini. Dokler imas enega, nimas kaj za praskat in tega ne sciti niti ZVP. Ti je [skA] napisal, zakaj. Samo dobra volja prodajlaca ti lahko ugodi zahtevi.

(:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Using this site means, you're accepting our Terms of Use and Privacy Policy policy.