Skoči na vsebino

Ekskluzivno:[Multi] Final Fantasy XIII opis


Priporočene objave

Včasih se narežim ljudem, ki nimajo pojma, o čem govorijo. Recimo takim, ki mi rečejo, da so japonski špili malodane za geje, da je serija Final Fantasy vedno eno in isto, za konec pa vlečejo z dejstvom, češ, hej, kdaj bojo že nehal s to žajfnico, že trinajsti del je.

 

finalfantasyxiiilogo.jpg
Pojdimo od trditve do trditve, pa preverimo, če bo res. Japonski špili so za geje. Se ne strinjam. Marsikdaj se ravno Japonski špili dotikajo problemov in vsakdanjega življenja. Težave, čustva in tako naprej. Vse to razvijejo v vsaj 50 ur dolgih odpravah, nakar liki postanejo tisto kar želijo. Ravno tako mi, ljudje. Skozi življenje se formiramo in na koncu pridemo do neke končne točke, kjer verjamemo, da smo tisto kar želimo. [PRBREAK][/PRBREAK]Druga trditev, da je vedno isti. Vush de. Vsak dostavi nove like, nov svet, nov sistem bojevanja, razvijanja. Ohrani le najpomembnejše stvari. Denarno valuto, imena predmetov in določena bitja. In tretje, da se serija vleče predolgo. Še enkrat nepremišljenja trditev. Poglejmo Call of Duty, ki je že pri sedmem delu. S tem, da med vsako fantazijo mine vsaj 3 do 5 let izdelave. Niz in tradicijo nadaljuje trinajsti del sage, ki upraviči svoje ime, a takega buma kot sta bila FFVII in FFX le ne doseže.

 

screenshot2010-03-18at10.png
Špil je na voljo za PS3 in Xbox 360. Čeprav je tudi na 360 lep, je trditev, da izgleda vsaj 30% slabše resnična. Igra je opazno bolj zrnasta, skompresirana in nima DTS obliko zvoka, ki ga ima Sonyev adut.

 

XIII se postavi v svet Cocoona, leteče utopije v zraku, kot jo opisuje Square-Enix. Svet je tehnološko obarvan, saj življenje, kovinskemu, tehnološko naprednemu mestu daje le modro nebo. Nič ravnic in puščav, le belina in srebrnina kovine. Druge lepote so prepuščenemu spodnjemu svetu, Pulsu, ki je obarvan z besedami »pekel na zemlji«. Prebivalce določenih planetov ne daje narava, marveč nadbitje Fal`Cie. Fal`Cie je nekakšen ekvivalent bogu in jih je več, a vsak planet ima svojega glavnega. Vsekakor pa Fal`Cie ni prijazno bitje. Ima namreč grdo navado, da prebivalce spreminja v svoje podložnike. Ti dobijo naziv l`Cie in hkrati še fajn tatto na telesu, ki jim signalizira, koliko jih še deli od kazni, če ne izpolnijo svoje obveznosti do Fal`Cie-a. Prepleteni dogodki tako povežejo šest likov. Glavno junakinjo Lightning, bivšo varnostnico vlade, ki je s čustvi na vi, njen edini cilj pa je dokončanje naloge, ki jo je zadal Fal`Cie. Nato pridemo do Snowa, wannabe heroja, kateri želi reševati ljudi in biti oh in sploh, v srcu tega pa leži želja za Serah, sestro od Lightning, katera je opravila svojo nalogo do boga, nakar je bila spremenjena v kristal, blontni junak pa je prepričan, da način za njen povratek, obstaja! Družbo začinijo še zamorski Sazh, lezbo punca Fang, najbolj klišejski lik od vseh, Hope, ki je včasih s svojimi monologi res iritanten in spice girl punca Vanille. Čez njo je bilo ogromno pripomb, a mislim, da so zaman, saj je punca na mestu in bolj kot se igra razvija in odvija, bolj postane nepogrešljiv član druščine. Zasedba je res pisana in raznolika, govor je odžebran mojstersko, zato res škoda, da manjka negativec ob katerem bi te spreletel srh, kot sta to svojčas počela Sephiroth v FFVII in Kefka v FFVI. Sephiroth v grafiki iz FFXIII… Ah ja, sanje… Zgodba je res še enkrat sestavni del izkušnje in doseže visoke standarde, ki jih je zastavila FF serija.

 

Nato direktno v oči pade grafika. Po mojem skromnem mnenju je za Gran Turismom 5 to definitivno najlepši špila na Playstationu 3. Obrazi so zares mojstrsko renderirani skupaj z lasmi, ki so res že zelo blizek odsev resničnostni. Malo je treba še podelati na gibanju las in tako dalje, a vseeno, velik del je opravljen. Roke znajo biti delno kvadraste in niso ravno al-parry z obrazi in ostalimi deli telesa, a vseeno, ko pogledam kak korak so naredili, potem je težko zameriti minimalke, za katere vemo, da jih bo čas popravil z novo konzolo ali podobno. Stilistično je špil usklajen,niti en del igre ne odstopa napačno, da bi rekel, da nekaj ne paše v ta svet, ozadja so fenomenalna, barve žive in pisane, tako da verjemite, da je po Final Fantasy XIII res težko ostati ravnodušen. FFXIII je FF nove generacije indeed.

 

A to ne tvori vedno celotno izkušnjo. Ob zgodbi je vedno velika napetost glede tega, kakšen pristop bo Square-Enix uporabil z mehaniko. Mislim, da lahko rečem, da je tudi s tem trinajstica naredila preskok v prihodnost. Z vso močjo se namreč otepa starih korenin in je jasno, da želi inovirati, kolikor težko je v tem žanru to že početi. Dokončno je zabit žebelj v krsto randomiziranim borbam, ki so nam tako najedale. Že v FFXII je to bilo odpravljeno, tale izdelek pa nam le še jasno želi sporočiti, da se temu ne misli vrniti. Nasprotnike torej vidimo na zaslonu, kako pohajkujejo po svetu. Dokler nismo v njihovi neposredni bližini, niso nevarni, nakar nas v le-tej včasih napadejo ali pa panično odskakujejo stran od nas. Ob kontaktu pride vsekakor do verjetno najpomembnejšega dela serije. Boja. Zopet se seli na ločen zaslon, torej ena druščina na eni strani, dokler je nasprotnikova na drugi. Kmalu se odpre klasični zaslon. Na spodnji strani vrstica z ukazi (attack, magic, tech, item) in status naših likov, dokler nad njim ždi znani povratnik ATB (Active Time Battle). Ta pove, koliko akcij lahko izpelje naša heroina preden bo zopet pauzirala ob čakanju, da se modra tekočina v črti napolni. Koliko delov ima ATB je odvisno od napredovanja, tako v zgodbi kot v crystariumu. Še preden pa se spravimo na njega, dokončajmo z bojem. Ukaze lahko izvedemo še preden se črta napolni in s tem pridobimo dragocene momente, ki lahko odločijo boj. V kasnejših bojih je hitrost in spretnost krucialna, saj se dosti bojev odloči v enem samem ukazu. Zopet je fantastično izpopolnjen ta segment igre in po CTB-ju v FFX, realnočasovnem boju po FFXII, je tole napredek v vseh pogledih. Jp, FF nima namena stagnirati, čeprav mu mnogi to očitajo. Kje smo ostali? Aha, Crystarium! Klasičen frpjski sistem levelanja in EXP-jev je umaknjen in uvedena je plošča, podobno kot v FFX. Ta deluje zelo znano, a dosti bolj linearno kot v desetici. Povečanje statistik torej ne dosežemo po level-upu (v FFX so še bili, pod imenom sphere level, tu so umaknjeni v celoti) marveč po dosegu zahtevanih točk, kolikor neka statistika zahteva, da se do nje tokom crystariuma pride. Na začetku zahteva napredovanje malo (tja od 20 do 50) nakar na samem koncu zahteva že okoli 100.000 točk. Če me memorija služi, potem mislim, da je zaključni crystarium level nekje na 120.000 točk. Crystarium določa tudi poklice, ki jih mešamo v boju. Commando je klasičen bojevnik, ravager klasičen mag, sentinel prevzema škodo nase, saboteur meče slabševalne (debuff) uroke, synergist pospeševalne (buff) dokler medic zdravi. Na začetku ima vsak lik tri odprte, nakar proti koncu odklene še enkrat toliko.

 

screenshot2010-03-18at10.png
Boj v vsej svoji gloriji. Slika pokaže malo in dinamičnost je na visokem nivoju in zahteva veliko spretnosti, saj si ob manku le-te v težjih bojih v hudih težavah

 

Kako je z denarjem v trinajstici? Tega več ne dobivamo po boju, marveč le s prodajo predmetov, kar je malce brutalno in za razliko od prejšnih delov, ko ga je bilo hudikamo preveč, lahko rečem, da boste večino špila v primankljaju. Še posebej, ker ga potrebujemo za razvoj orožij, ki je malce prekompliciran, a ko se navadimo, vidimo, da je to še en plus igri.

 

final-fantasy-xiii-cryst.jpg
Barviti Crystarium. Tole na sliki je začeten stadij, kasneje postane bolj poln, pa tudi več točk zahteva. Klasičen lov za 9999 HP-ja je tokrat preteklost, saj je HP cap postavljen okoli 20.000

 

Torej. Večinoma je špil vrhunski. Dodeli izkušnjo, katero boste lastniki PS3 in Xboxa 360 redkokdaj izkusili. Kaj je šlo narobe?

 

Jah, to o čemer že ptički čivkajo. Prvo kot prvo in verjetno največja zamera mnogih je bila pretirana linearnost. Ta je nekih 30 ur zares totalna in stranpot je le v primeru, da so kao skrili neko skrinjico. Res skrito ej. Mogoče so hoteli iznajti neki RPG na tračnicah (štekaš mojo referenco na streljanke na tračnicah? Hahaha……ha ha???) ampak dejansko je špil 30 šestdeset minutnic le tunel po katerem te špil pelje. Šele potem prideš na Pulse, kjer se odprejo stranske misije, katerih je dosti, čeprav na žalost ne ponudijo nič razen boja. Raziskovanje v FFXIII? Niks. Pogovor z NPC-ji? Niks. Bilokakršni drugi stranski kvesti? Niks. Nedvoumna je zasnova te Poslednje fantazije. Zgodba in boj. Bolj je podobna nekem Diablu, kot pa prejšnim FF-jem, od približka Hudičevcu jo deli le tipično japonski grafični stil in dosti animacij. Plus boj seveda, ki je tam besno klikotanje, tu pa se dogaja na ločenem zaslonu (če bi bil boj podoben tistemu iz FFXII, bi bila zares na moč slična Blizzardovem izdelku).

 

Nato pridemo do mestoma pretirane solzavosti. Res je, da sem stopil v bran, ko sem rekel, da je pravilno, da čustvom dajo mesta v igri. Ampak na parih točkah res že malce zabredejo pregloboko, še posebej z določenimi liki (Hope, tebe gledam, ti malo derište!). Igri v prid ne gredo niti boji, kjer se grobo odloča o usodi igralca z metanjem kocke. Torej, obstaja neka 20% možnost instant smrti (zadnji boj to uporabi recimo) z nekim napadom, nakar pač, če te fenta, te fenta, če ne, ne. A včasih ti gre res preklemano dobro, nakar te res svinjsko pospravi in moraš za brezveze jovo na novo. Tudi zašvinglati zna včasih in nasprotniku na hitro podari dva šusa. Mogoče kdo pravi, da ni tako, ampak alo, če celo borbo odšpila po enem in istem sistemu, nakar vidiš, da je gnojsko pospešil, samo da te hitro pospravi. Plosk, plosk, res hvala Square na temu, kot da nimam že dosti težav s kako težjo borbo. Zgrajal bi še manko raziskovanja mest, ker verjamem, da bi to bilo zares spektakularno. Prepričan sem, da je ta segment orenk premalo izkoriščen. Mogoče v FFversusXIII ali pa FFXV?

 

Končni seštevek kaže, da je FFXIII zares spektakularna izkušnja, ki pa bi kljub temu lahko bila še več. Celo toliko več, da bi lahko snela kak FFVII ali FFX s trona. Pa kot, da niso hoteli? Se šparajo? Po mojem da ne, ampak verjetno potrebujejo kakega motivatorja, ki jih bo plesknil in jim dal še malo tistega zagona. Škoda, je na koncu zadnja beseda, čeprav imamo za seboj zares veličastno, neponovljivo izkušnjo. Bodo FF-ji še kdaj posegli po višavah FFVII??

 

83


View full article

Urejano od Jumping Hero
Link to comment
Gost
Debata je zaprta za nadaljnje komentarje.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembno obvestilo

Z uporabo spletišča se strinjaš s Pogoji uporabe.